Er zitten geen producten in uw winkelwagen. Misschien is het artikel dat u had gekozen uitverkocht.
Klachten en retourneren
Klachten en goederen retourneren
1. Belangrijke informatie
Traffic-Shop doet er alles aan om de door jou bestelde producten in perfecte staat bij je af te leveren.
Als particulier beschik je over het recht om je bestelling te annuleren als je je binnen de 14 dagen na levering bedenkt. Je kan hier alles over terugvinden onder de hoofding “Herroepingsrecht” in de rubriek Informatie onderaan onze webpagina’s.
Daarnaast bieden we je natuurlijk ook de wettelijke garantie, waarover je alles kunt lezen in onze Algemene Voorwaarden. Die vindt je ook in de rubriek Informatie.
Als bedrijf of als professionele klant geniet je niet van het herroepingsrecht of van de wettelijke garantie. Dat betekent echter niet dat we jouw klachten minder ernstig zouden nemen!
2. Klachten
Het kan het gebeuren dat je een klacht zou hebben over onze service of onze producten, als bijvoorbeeld een product beschadigd bij je toekomt of als de geleverde hoeveelheid niet overeenstemt met de pakbon. Je vindt hierover ook informatie terug in onze algemene voorwaarden, maar hier willen we je toch graag in mensentaal uitleggen wat je moet doen (en wat wij zullen doen natuurlijk).
- Neem in de eerste plaats contact met ons op en leg ons zo goed mogelijk uit wat het probleem is. Dit kan je doen per mail aan [email protected] of je kan ons bellen op +32 (0)2 410 25 03.
-
Let er wel op dat we je klacht tijdig ontvangen. Als het om beschadigingen gaat of om verkeerd geleverde hoeveelheden (zogenaamde zichtbare gebreken), dan moet je dat binnen de 3 dagen na ontvangst melden. Als je bij de levering al kunt zien dat de verpakking of je goederen beschadigd zijn, weiger ze dan of laat minstens door de bezorger noteren dat er sprake is van schade voor je tekent voor ontvangst. Ook dan moet je ons nog altijd binnen de drie dagen laten weten dat er iets scheelt. Als het om andere gebreken gaat die je niet direct kan zien wanneer je de goederen ontvangt (onzichtbare gebreken), dan dien je die binnen de 7 dagen aan ons te melden.
-
In de meeste gevallen zullen we je onmiddellijk zeggen of we akkoord zijn met je klacht en wat we zullen doen om die op te lossen. Als de zaken wat moeilijker liggen en we misschien iets moeten nakijken, dan beloven we je dat we je uiterlijk binnen de 7 dagen een antwoord zullen geven.
-
Bij buitengerechtelijke regeling van het geschil is de Consumentenombudsdienst van de Federale Overheid bevoegd om elke aanvraag tot buitengerechtelijke regeling van consumentengeschillen te ontvangen. Deze zal op haar beurt de aanvraag ofwel zelf behandelen ofwel doorsturen naar een gekwalificeerde entiteit. U kan de Consumentenombudsdienst bereiken via deze link: http://www.consumentenombudsdienst.be//nl
-
Bij geschillen met een grensoverschrijdend karakter kan u bovendien beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link: http://ec.europa.eu/odr
3. Retourneren van goederen als gevolg van een klacht
We kunnen natuurlijk niet vooraf zeggen hoe we met jou een bepaalde klacht zullen oplossen. Een mogelijke oplossing kan zijn dat we overeenkomen dat je ons de goederen terugstuurt en dat we die vervangen of je vergoeden.
Als we met jou afspreken dat je producten naar ons terugstuurt als gevolg van een gegronde klacht, dan gebeurt dat op onze kosten uiteraard. Wij laten je weten hoe dat in zijn werk gaat zodra we weten om welke producten het gaat.
Contacteer ons: [email protected]